טריוויה
הטבות
איזור אישי
חיסונים לגור כלבים

חיסונים לגור כלבים

גורי כלבים זקוקים לחיסונים מסוימים על פי החוק, ולחיסונים אחרים שיפחיתו את הסיכוי שלהם לחלות או להעביר מחלות. בנוסף, כדאי להכיר את סוגי החיסונים על מנת להיערך כלכלית וכדי להשוות בין שירותי וטרינריה

 

מהם מועדי חיסון לכלב גור?

גורים, בשנת חייהם הראשונה, עוברים פרוטוקול חיסון ספציפי הכולל חיסון משושה. זוהי סדרה חיונית של חיסונים הניתנים במסגרת זמן מוגדרת, די להבטיח את הגנתם מפני פתוגניים וגורמי מחלות פוטנציאליים.

 

למה צריך לתת חיסונים לגור כלבים?

עובדה ראויה לציון היא שכאשר גורים נולדים, אין להם מטבעם הגנות כלשהן נגד וירוסים או חיידקים. קו ההגנה הראשוני שלהם מסופק על ידי הנוגדנים שהם רוכשים מחלב אימם במהלך ההאכלה הראשונה שלהם. נוגדנים אלו, העוברים מהאם לגור, משמשים כמגן זמני מפני מחלות שונות.

 

למה צריך להכיר מועדי חיסונים לכלב גור?

ההגנה הטבעית שהכלב הגור מקבל היא ארעית. עד שהגור מגיע לגיל 6 שבועות בערך, ריכוז הנוגדנים האימהיים הללו במחזור הדם שלו מתחיל לרדת. במהלך השבועות הבאים, נוגדנים אלה ממשיכים לרדת עד שבסופו של דבר לא ניתן יהיה לזהות אותם. במהלך תקופת המעבר הזו גורים עלולים למצוא את עצמם הכי פגיעים. הם חשופים לגורמי מחלה פוטנציאליים, אך גם כל נוגדנים אימהיים שנותרו עלולים לנטרל את היעילות של חיסונים שניתנו.

 

איך נותנים חיסוני משושה לכלבים גורים?

כדי לנווט באיזון העדין הזה של מתן הגנה מבלי להפחית את יעילות החיסון, החיסונים המשושים ניתנים בסדרה. באופן ספציפי, החל מגיל 6 שבועות גורים מקבלים את החיסון, ולאחר מכן שתי מנות נוספות במרווחים של 3 שבועות. אסטרטגיה זו מבטיחה שהגור מקבל הגנה מיטבית ככל שהנוגדנים האימהיים פוחתים.

 

מה כדאי לעשות תוך כדי שמירה על מועדי חיסונים לכלב גור?

המלצה נוספת וחיונית לבעלי גורים בשלב החיסון הזה היא להחזיק את חיות המחמד הצעירות שלהם בבית ולמזער כל אינטראקציה עם כלבים אחרים. צעד זהירות זה מוצע כדי למנוע כל חשיפה לגורמי מחלה פוטנציאליים עד שהגור חוסן במלואו, ובכך להבטיח את בריאותו ובטיחותו.

 

מה התפקיד של חיסונים לגור כלבים?

חיסונים ממלאים תפקיד הכרחי בשמירה על בריאותו של הגור. כשאנחנו מדברים על חיסוני גורים, אנחנו דנים בפרוטוקול מהודק של מספר חיסונים אשר נועדו להגן על הכלב הצעיר ממספר עצום של מחלות, שחלקן עלולות להיות קטלניות אם לא מונעים אותן.

 

איך פועלים חיסונים לכלב גור?

חיסונים אלה פועלים על ידי החדרת צורה לא מזיקה של האורגניזם הגורם למחלה, בין אם זה וירוס או חיידק, לגופו של הגור. תהליך זה מגרה את מערכת החיסון של הגור לזהות את הגורם, לייצר נוגדנים ולזכור את המחלה. כתוצאה מכך, אם הכלב נחשף מאוחר יותר למחלה בפועל, המערכת החיסונית שלו יכולה לנטרל אותה במהירות וביעילות.

 

מה ההבדל בין חיסון כלבים גורים לעומת בוגרים?

אחת הסיבות העיקריות לחיסון גורים היא הרגישות הגבוהה יותר שיש להם למחלות בהשוואה לכלבים בוגרים. מערכת החיסון שלהם עדיין בשלבי ההתפתחות שלה, מה שהופך אותם לפגיעים יותר לפתוגניים. סיבה מרכזית נוספת היא עקרון חסינות העדר. כאשר אחוז ניכר מהאוכלוסייה מחוסן נגד מחלה מסוימת, התפשטות המחלה מצטמצמת בצורה דרסטית, תוך שמירה גם על מי שלא חוסן. חסינות קולקטיבית זו חיונית במניעת התפרצויות מגפות בקהילות כלבים.

 

האם תמיד עדיף לחסן את הגור כמה שיותר מוקדם?

לא, כי התזמון הוא מכריע בכל הנוגע לחיסון גורים. אם יינתן מוקדם מדי, החיסון עלול להפוך ללא יעיל בשל הנוגדנים האימהיים שעדיין קיימים במערכת החיסון של הגור. אם החיסון יינתן מאוחר מדי, הגור יישאר לא מוגן בשלב פגיע. זו הסיבה שווטרינרים ממליצים על סדרת חיסונים במרווחי גיל ספציפיים.

 

ומה עם תגובות לחיסונים?

תגובות לחיסונים הן נדירות אך יכולות להתרחש. זה חיוני לבעלי גורים לעקוב אחר חיות המחמד שלהם למקרה שהם מגלים סימנים של אי נוחות.

הטבות לחברי הקהילה

לוגו הנובחים
חנות לכלבים

7% הנחה על אילוף בפנסיון שלנו

לוגו הנובחים
חנות לכלבים

15% הנחה לרכישה בחנות שלנו

תמונות של חברי הקהילה

פאו פאו

נמארו

מיקה

לאקי

ג'קי

ג'וליטה

גוגמארו

בייגלה

ברוכים הבאים לאתר הנובחים

הצפייה בהטבות הינה לרשומים בלבד!
מוזמנים ללחוץ כאן על כפתור ההרשמה ולהירשם בחינם 
ולהנות מהטבות ומבצעים במיוחד בשבילכם.

דילוג לתוכן